Nordic Aviationi juhatuse liige Erik Sakkov sai vihaseks, kui Äripäev päris tema suhete järele majandusminister Kristen Michaliga.
- Jüri Mõis (vasakul) ja Erik Sakkov. Foto: Andres Haabu
„See on isiklik küsimus, millele avalikult vastamist ei pea ma õigeks,“ vastas Erik Sakkov, kui Äripäev päris tema suhete järele reformierakondlasest majandusministri Kristen Michaliga. „Minu meelest see ei ole ilus niimoodi uurida. Lennujaamas töötades töötasin ma ka Estonian Airi heaks kogu aeg. Lõpus töötasin juba selle nimel, et tehakse uus lennufirma, et ei jäeta seda asja niisama ripakile.“
Sakkov möönis, et tunneb Michalit, aga see, kas nad on lähedased või mitte, on imelik küsimus.
Vaata ka Erik Sakkovi ja Jüri Mõisa vägagi teravaks kiskunud debati videosalvestust:
Küsimusele, missugune kokkulepe on Infortari meeste Nordic Aviationile "ohverdamise" taga, vastas Sakkov, et ta on isegi käinud neid kuulsaid Ain Hanschmidti kõrvu vaatamas – neid kuulsaid kõrvu, mis igalt poolt paistavad. "Infortaril oli suur huvi minna Estonian Airi sisse," selgitas ta. "Siis, kui Euroopa Komisjoni uurimine oleks lõppenud positiivse otsusega, ja nad oleksid ettevõtte saanud praktiliselt ilma rahata. Kui tuli negatiivne otsus – kas teie kujutate tõesti ette, et ühel päeval hüppab Hanschmidt kusagilt põõsast välja ja on äkki aktsionär? Ei! Küsige riigi käest. Kui riik tahab oma ettevõtet müüa, siis on see avalik protsess. Meie töö peaks seisnema selles, et kui ta peaks tahtma osta, siis teeme meie selle ostu Ainile hästi kalliks."
Sakkov: raha ei saa otsa
Jüri Mõis juhtis tähelepanu sellele, et lisaks 40 miljonile eurole, mille Eesti riik pani Nordic Aviationisse sisse aktsiakapitali näol, tuleb riigi kuluks arvestad ka 6,1 miljonit eurot, mis kulus Estonian Airi piletite väljamaksmiseks ja ümbervormistamiseks, ja 31 miljonit eurot, mis kulus lennukite ostmiseks. Küsimusele, mis saab siis, kui riigi sisse pandud raha otsa saab, vastas Sakkov: „Mina ütlen, et see raha ei saa otsa, ja ongi kogu jutt lõppenud. No miks te pillute selliseid väiteid.“
Sakkov väitis, et ega lendamine pole mingi kullaauk. „Valitsus ei ole läinud siia raha teenima,“ sõnas ta. Lennufirma pidamine on ühiskonnale tervikuna tema sõnul ülikasulik. „Kui Estonian Air oli kahjumis 2014 10,4 miljoniga, siis ühiskonna tulu selle pealt, et olid need ühendused ja toodi turiste, oli kõvasti üle 30 miljoni euro."
Äripäevas algas täna
Eduka Eesti arvamuskonkursi sõsarüritusena majanduskasvu seisukohast oluliste teemade arutelu, mis saab peagi jätku.
Seotud lood
Ettevõtja Robert Kõrvitsa sõnul ei peaks Äripäev omalt poolt ettevõtjatele muresid juurde tekitama, sest neid on ettevõtjatel niigi küllalt.
Nordic Aviation võib sel aastal lendama hakata küll teise nime all, aga jääb Eesti ühiskonda teenima, kirjutab NAG juhatuse liige Erik Sakkov.
Äripäeva otseülekandes võtsid OÜtamise teema üksipulgi lahti ettevõtja Robert Kõrvits ja Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel.
Nordic Aviation tutvustas täna oma uue nime Nordica taha loodavat visuaalset brändiidentiteeti.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.